Vânzare Teren: Vizionări, Variante de Plată și Documente Necesare

agentie imobiliara timisoara

Dacă ai decis să vinzi un teren, acest proces implică mai multe aspecte importante, precum vizionările, variantele de plată și documentele necesare vânzării. Iată ce trebuie să iei în considerare:

🔺 Vizionările:

  • Dacă alegi să colaborezi cu o agenție imobiliară, programarea și gestionarea vizionărilor vor fi gestionate de un agent dedicat proiectului tău.
  • Dacă optezi pentru gestionarea vizionărilor pe cont propriu, trebuie să îți faci programul în funcție de disponibilitatea celor interesați.
  • O metodă eficientă pentru a economisi timp este să stabilești o zi dedicată vizionărilor și să programezi cât mai multe vizionări pentru acea zi.

🔺 Ce Variante de Plată să Accepți:

Atunci când vinzi un teren, poți lua în considerare mai multe variante de plată, inclusiv:

  1. Plată Integrală: Cumpărătorul plătește întreaga sumă pentru teren într-o singură tranșă.
  2. Credit: Cumpărătorul poate solicita un credit bancar pentru a-și achiziționa terenul.
  3. Plată Eșalonată: Poți accepta să primești sume de bani în tranșe pe o perioadă de timp convenită cu cumpărătorul.
agentie imobiliara timisoara

🔺 Documente Necesare Vânzării:

Ca vânzător, pentru a finaliza tranzacția de vânzare a terenului, trebuie să pregătești următoarele documente:

  1. Actul de Proprietate: Acesta poate fi un contract de vânzare-cumpărare, certificatul de moștenitor, contract de donație, sau alt document corespunzător situației tale.
  2. Documentația Cadastrală a Terenului: Aceasta trebuie să fie autorizată de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (O.C.P.I.) din zona în care se află terenul.
  3. Extrasul de Carte Funciară: Acest document se eliberează tot de către O.C.P.I. și este valabil timp de 10 zile.
  4. Certificatul de Atestare Fiscală: Acesta se obține de la autoritatea fiscală locală din zona unde este situat terenul.
  5. Copii ale Actelor de Identitate ale Vânzătorilor: Dacă nu ești unicul proprietar, trebuie să furnizezi copii ale actelor de identitate ale celorlalți vânzători.
  6. Contractul de Vânzare-Cumpărare.

Dacă terenul pe care îl vinzi poate fi construit, ai nevoie și de următoarele documente pentru a ridica o casă:

  • Actele de identitate ale proprietarilor.
  • Actul de proprietate al terenului.
  • Certificatul fiscal pentru Cadastru și Intabulare eliberat de Direcția de Taxe și Impozite a primăriei din localitatea unde se află terenul.

🔺 Alte Taxe:

  • Impozit: După finalizarea vânzării, va trebui să plătești impozitul pe venit în funcție de prețul obținut. Impozitul este de 3% din valoarea vânzării pentru proprietățile care depășesc 450.000 de lei, și 0% dacă valoarea este sub acest prag.
  • Taxe Notariale: Aceste taxe sunt percepute pentru autentificarea actelor legate de vânzare.
  • Comisionul Agentului Imobiliar: Dacă ai colaborat cu un agent imobiliar, ar trebui să iei în calcul și comisionul acestuia.

Pentru a facilita procesul de vânzare a terenului tău, poți să te consulți cu experții noștri la District Real Estate, o agenție imobiliară cu experiență în piața imobiliară, pentru a obține asistență și consultanță în întreaga procedură de vânzare.

Compare listings

Comparaţie